| Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Sahabat | 

Berhari-hari asyik membebel je dengan staf kat opis , puncanya semata-mata keinginan yang membuak-buak nak tau McD ni halal ke tak .. kihkihkih . Tu pun jadi hal . Ala saje je nak tahu yang Mc Donalds Sah Halal !

Betul ke Mc Donalds Sah Halal …

Mau tak serabut sebab Sal ni memang ‘kaki’ McD . Memang suka dan salah satu sebab alasan yang paling munasabah tak sempat nak masak .  Kadang tu masa amat terhad dan cemburu . Dan sememangnya set McD tak pernah mengecewakan . Sedap !!

Tapikan ,  bila timbul status halal ni sape tak gusar  . Risau wooo sebab jadi darah daging . Dan Alhamdulillah , akhirnya persoalan terjawab malam semalam , terima kasih kepada rakan-rakan media .

Mc Donalds Sah Halal
Mc Donalds Sah Halal

Korang Kena Baca Ni Kalau Nak Tau Mc Donalds Sah Halal..

Dakwaan yang menyatakan terdapat penggunaan lemak babi dalam mayonisnya adalah tidak benar . Ia disahkan Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim , Hakimah Mohd Yusoff yang berkata syarikat itu komited mematuhi syarat yang ditetapkan .

Isu halal McDonalds kembali menjadi sebutan berikutan emel didakwa dikeluarkan Muslim Judical Council MJC dan IQSA menerusi laman sosialnya . McDonalds Malaysia telah membuat penafian tiada penggunaan bahan yang mengandungi lemak babi dalam pengeluaran produk rangkaian restoran mereka .

Menurut hakimah siasatan dari pihaknya turut mendapati isu terbabit sengaja diperbesarkan pihak tidak bertanggungjawab . Malah, beliau berkata pengendali laman sosial muslim judicial council MJC dan IQSA tidak tahu menahu mengenai dakwaan itu.

Dakwaan yang menyatakan terdapat penggunaan lemak babi dalam mayonisnya adalah tidak benar .

Sumber: www.tv3.com.my/beritatv3

Ia disahkan Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Hakimah Mohd Yusoff yang berkata syarikat itu komited mematuhi syarat yang ditetapkan.
Isu halal McDonalds kembali menjadi sebutan berikutan emel didakwa dikeluarkan Muslim Judical Council MJC dan IQSA menerusi laman sosialnya.
McDonalds Malaysia telah membuat penafian tiada penggunaan bahan yang mengandungi lemak babi dalam pengeluaran produk rangkaian restoran mereka.
Menurut hakimah siasatan dari pihaknya turut mendapati isu terbabit sengaja diperbesarkan pihak tidak bertanggungjawab.
Malah, beliau berkata pengendali laman sosial muslim judicial council MJC dan IQSA tidak tahu menahu mengenai dakwaan itu.
– See more at: http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Kesemua_Produk_McDonald_Sah_Halal.html#sthash.Ea6EI7go.dpuf

Dakwaan yang menyatakan terdapat penggunaan lemak babi dalam mayonisnya adalah tidak benar.
Ia disahkan Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Hakimah Mohd Yusoff yang berkata syarikat itu komited mematuhi syarat yang ditetapkan.
Isu halal McDonalds kembali menjadi sebutan berikutan emel didakwa dikeluarkan Muslim Judical Council MJC dan IQSA menerusi laman sosialnya.
McDonalds Malaysia telah membuat penafian tiada penggunaan bahan yang mengandungi lemak babi dalam pengeluaran produk rangkaian restoran mereka.
Menurut hakimah siasatan dari pihaknya turut mendapati isu terbabit sengaja diperbesarkan pihak tidak bertanggungjawab.
Malah, beliau berkata pengendali laman sosial muslim judicial council MJC dan IQSA tidak tahu menahu mengenai dakwaan itu.
– See more at: http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Kesemua_Produk_McDonald_Sah_Halal.html#sthash.Ea6EI7go.dpuf
Dakwaan yang menyatakan terdapat penggunaan lemak babi dalam mayonisnya adalah tidak benar.
Ia disahkan Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Hakimah Mohd Yusoff yang berkata syarikat itu komited mematuhi syarat yang ditetapkan.
Isu halal McDonalds kembali menjadi sebutan berikutan emel didakwa dikeluarkan Muslim Judical Council MJC dan IQSA menerusi laman sosialnya.
McDonalds Malaysia telah membuat penafian tiada penggunaan bahan yang mengandungi lemak babi dalam pengeluaran produk rangkaian restoran mereka.
Menurut hakimah siasatan dari pihaknya turut mendapati isu terbabit sengaja diperbesarkan pihak tidak bertanggungjawab.
Malah, beliau berkata pengendali laman sosial muslim judicial council MJC dan IQSA tidak tahu menahu mengenai dakwaan itu.
– See more at: http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Kesemua_Produk_McDonald_Sah_Halal.html#sthash.Ea6EI7go.dpuf
Dakwaan yang menyatakan terdapat penggunaan lemak babi dalam mayonisnya adalah tidak benar.
Ia disahkan Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Hakimah Mohd Yusoff yang berkata syarikat itu komited mematuhi syarat yang ditetapkan.
Isu halal McDonalds kembali menjadi sebutan berikutan emel didakwa dikeluarkan Muslim Judical Council MJC dan IQSA menerusi laman sosialnya.
McDonalds Malaysia telah membuat penafian tiada penggunaan bahan yang mengandungi lemak babi dalam pengeluaran produk rangkaian restoran mereka.
Menurut hakimah siasatan dari pihaknya turut mendapati isu terbabit sengaja diperbesarkan pihak tidak bertanggungjawab.
Malah, beliau berkata pengendali laman sosial muslim judicial council MJC dan IQSA tidak tahu menahu mengenai dakwaan itu.
– See more at: http://www.tv3.com.my/beritatv3/tajuk_utama/Kesemua_Produk_McDonald_Sah_Halal.html#sthash.Ea6EI7go.dpuf