Nak Bibir Merah Semulajadi Tak –  Sal pun nak gak cuma rajin atau tak je. Bila kemalasan melanda , tak berupaya nak buat pulak  tapi semua tu alasan kan . Nak seribu daya jadinya Sal ni merajinkan diri untuk cari petua bibir merah semulajadi .

Korang Nak Bibir Merah Semulajadi Tak

Gini , cara terlalu mudah hanya ambik madu dengan limau nipis . Satukan dan sapu nipis kat bibir . Sebelum ni Sal rajin gak buat tapi bila tengok kengkawan pakai lipstik cantik la pulokkkkkk , erkkk .. keterujaan dan kegedikan nak beli dan cuba pun ade gak . Pompuan kan , mesti nak bibir merah secara semulajadi kan …
Nak Bibir Merah Semulajadi Tak
Nak Bibir Merah Semulajadi Tak
Yang benornya pada Sal kandungan lipstik tak berapa bagus untuk bibir . Boleh nak pakai tapi jangan dalam jangka masa yang lama . Bibir kita perlu gak bernafas , bila selalu pakai bibir akan jadi kusam dan birat . Jangan dibiarkan sangat nanti teruk jadinya .

BACA JUGA: Petua Hilangkan Parut atau Tompok Hitam di Wajah

So gunakan madu sebaik mungkin sebab sifat madu yang dapat melembapkan bibir . Ada kesempatan tu buat la , tak selalu pun takpe dan seandai kata dah malas sangat pakai je la pelembap bibir .
Boleh jugak !!

 

Ada jugak petua lain , yang senang pada Sal limau nipis dan madu je . Tapi kalau korang nak bahan ni pun boleh juga :

Campuran Strawberi

Jus Timun

Biji Delima dan Susu

Campuran Madu, Minyak Almond dan Gula

BACA JUGA: Cara Mudah Bibir Merah Semulajadi