Salam Hari Ulang Tahun Kelahiran ke-7 Angah

In My Lil, Parenting

Salam Hari Ulang Tahun Kelahiran ke-7 Angah – Merupakan anak kedua yang lahir pada bulan Disember . Boleh tahan manja dan tak terlalu banyak kerenah . Tapi sesekali bila meletup angin .. sabar je la ibu .

Kata orang tua tua , anak yang lahir hujung tahun ni agak lambat sikit penerimaan dia . Contoh dari segi perilaku akan lambat sikit berbanding dengan rakan sebaya yang lahir pada awal tahun . Bila Sal perhatikan , ada la sikit tapi tidakla keterlaluan . Boleh je dia ikut rentak dengan kawan kawan .

Sebagai parents , kita perlu monitor dan bagi tunjur ajar sewajarnya pada anak . Lambat laun anak akan follow juga mengikut kaedah yang dipelajari . Jangan la bila anak tu dah sekolah , segalanya dilambakkan pada cikgu semata . Salah tu .. ibu bapa kena sentiasa bersama anak anak .

Korang sebagai parents kena beringat , jangan biarkan anak ‘berjalan’ sendiri . Langkah pertama anak bermula dari rumah . Sesibuk mana pun Sal dengan kerja , anak anak tetap Sal pantau dan ambil berat . Masa anak kecil la kita mampu lagi nak bentuk – melentur buluh biar dari rebungnya .

Tanggungjawab Sebagai Parents Amat Besar – Salam Hari Ulang Tahun Kelahiran ke-7 Angah

Luangkanlah sedikit masa untuk anak anak .. biar pun sekejap cuma . Amanah Allah SWT yang perlu kita lunaskan sebagai parents sebelum kita tutup mata . Seriously , biarlah sepenat manapun kerja .. bila balik rumah tengok wajah anak anak terus hilang penat . Kadang tu pening jugak sebab semua serentak nak meluah rasa pada ibu .. hehe . Haru jadinya tapi pada Sal , masa anak kecil la rumah akan bising pun .

Panjang pulak Sal membebel tentang anak anak , bukan apa .. peringatan untuk diri sendiri jugak . Sal ni kadang terleka jugak tapi sehabis daya akan cuba untuk bersama anak anak .

Dan pesanan untuk anak angah  sempena ulang tahun hari kelahiran mu …

Semoga Muhammad Khilfi Khaleef membesar sebagai seorang anak yang soleh . Dipermudahkan dalam apa jua urusanmu kelak baik di dunia mahupun di akhirat . Sentiasa di bawah lembayung keredaan dan rahmat Allah SWT – Aamiin

Ibu tak kan pernah rasa menyesal untuk melahirkan anak anak ibu ke dunia tetapi kekesalan akan hadir sekiranya ibu gagal melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang ibu .

BACA JUGA: Salam Kelahiran Angah Khaleef

You may also read!

Persediaan Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus (PKSK) dan Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM (UKKM)

Persediaan Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus (PKSK) dan Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM (UKKM)

Tatkala Negara kini masih ‘berperang’ mendepani pandemik COVID-19 yang semakin berleluasa ..masih ada beberapa perkara yang perlu diteruskan ‘perjuangan’

Read More...
Beli Emas Online Secara Pakej Menabung Harga Murah I Kedai Emas Hajjah Halijah

Beli Emas Online Secara Pakej Menabung Harga Murah I Kedai Emas Hajjah Halijah

Dalam tak diam , tahun 2020 dah pun berlalu dan yang pastinya meninggalkan pelbagai kenangan kan !?  Sal pun

Read More...
Kelas Tuisyen Online Fly High Training Centre Terbaik 2021

Kelas Tuisyen Online Fly High Training Centre Terbaik 2021

Sepanjang musim Negara dilanda pandemik COVID-19 ni kan , antara perkara yang merisaukan Sal adalah pembelajaran anak anak .

Read More...

One commentOn Salam Hari Ulang Tahun Kelahiran ke-7 Angah

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu