Selamat berhujung minggu….
harap semuanya sihat dan dipermudahkan segala urusan ya..
meh nak sharing tetang cara duduk kita seharian
Posisi duduk pun perlu tau ye..
salah duduk nanti boleh jadi sakit urat…dan info terkini penyebab
S.T.R.E.S
Duduk di meja kerja adakalanya boleh menyebabkan 
tubuh serta fikiran jadi makian stres..
namapun kerja kan…rasa macam tak stres tapi sebenarnya 
hanya empunya badan yang tau..
Sama jugak….muka senyum kemain lebar tapi hati sedih..
siapa yang tahukan…so…
Lepas ni sila jangan duduk dengan posisi tubuh bersandar dan merosot 
pada kerusi yang mencerminkan diri seorang yang pemalas…
adakalanya saya suka gak posisi camni…
rupanya salah…
Kenapa tak boleh duduk posisi sedemikian??
Posisi begini akan membuatkan punggung dan leher jadi cepat lenguh…
Sebetulnya..
Duduk dengan punggung tegak, kepala jangan tunduk, bahu dan dada relaks..
letakkan tapak kaki ke lantai..
Nampak macam tegak tapi usahakan posisi tubuh santai…
Posisi begini akan membantu otak dan bahagian tubuh yang 
lain mendapat lebih oksigen
Anak genius yang amat payah nak duduk dalam kereta….
Lepas dah baca info ni…sila amalkan posisi yang betul ya..

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari