Supplement & Penghasilan Susu

In Parenting
Hakikatnya pengambilan supplement bagi ibu-ibu menyusu ada yang memberi khasiat dan sebaliknya..terpulang pada penerimaan badan individu..bukan semua orang sama..kita perlu ikhtiar dan mencuba sedaya upaya agar penghasilan susu dapat diteruskan..apatah lagi bagi ibu yang berkerjaya..masa berpantang merupakan sesuatu yang amat berharga sebab nak buat stok EBM..tapi kalau ada yang bertanya apa yang membuatkan susu jadi banyak…me akan jawab..minum air lebih sikit sebab air yang diminum itulah yang akan mengalir keluar sebagai susu ibu..supplement bagi me adalah sebagai makanan tambahan untuk badan..almaklumla…macam me ni bila dah menjangkau 30-an..mulala energy tu berkurangan sikit..kenala top-up kan..alangkan enjin keta pun kena servis..ni kan pulak badan kita..dan dari supplement tu jugaklah baby kita secara tak langsung akan dapat khasiatnya..berkat susu ibu yang diproses dari dalam badan ibu itu sendiri..kalau tanya me..memang me bersyukur di atas apa yang telah diberikan oleh DIA…tiada siapa yang boleh tandingi ciptaanNYA Yang Maha Agung..Alhamdulillah…DIA telah membuka pintu hati me untuk memilih yang terbaik dan diberikan kepada anak-anak..
Antara makanan tambahan me setakat ni:
Kurma ni wajib…sedap sangat

bila makan habatus.. badan rasa ringan dan bertenaga..dah berjaga malam pun bila pagi still okey..

nursing organic baru 1st time try…dan hasilnya Alhamdulillah
after bersalin Khalish me tak suka tapi lately rasa sedap sangat bila campur dengan horlicks..i like..
Dan hasilnya tidak mengecewakan..orang kata..”sikit-sikit, lama-lama penuhla DF ni..”..InsyaALLAH..
hasil yang tidak sampai sebulan..
Jangan berputus asa dalam setiap perkara yang dilakukan…adakalanya kita diuji dan ujian itu yang akan membuatkan kita kuat dan tabah..

You may also read!

Persediaan Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus (PKSK) dan Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM (UKKM)

Persediaan Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus (PKSK) dan Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM (UKKM)

Tatkala Negara kini masih ‘berperang’ mendepani pandemik COVID-19 yang semakin berleluasa ..masih ada beberapa perkara yang perlu diteruskan ‘perjuangan’

Read More...
Beli Emas Online Secara Pakej Menabung Harga Murah I Kedai Emas Hajjah Halijah

Beli Emas Online Secara Pakej Menabung Harga Murah I Kedai Emas Hajjah Halijah

Dalam tak diam , tahun 2020 dah pun berlalu dan yang pastinya meninggalkan pelbagai kenangan kan !?  Sal pun

Read More...
Kelas Tuisyen Online Fly High Training Centre Terbaik 2021

Kelas Tuisyen Online Fly High Training Centre Terbaik 2021

Sepanjang musim Negara dilanda pandemik COVID-19 ni kan , antara perkara yang merisaukan Sal adalah pembelajaran anak anak .

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu