Wajah Sentiasa Sihat Berseri – Tanya la mana mana perempuan tentang kecantikan .. ade ke yang tak suka nampak cantik ? Tapi adakalanya subjektif juga . Jangan hanya cantik luaran tapi dalaman … hurrmmm . Seeloknya jaga dalaman dan secara tak langsung akan nampak di luaran .

Wajah Sentiasa Sihat Berseri Idaman Setiap Wanita

Korang kalau nak cantik … pertama sekali kena jaga pemakanan . Minum banyak air kosong dan jadikan amalan seharian . Makan sayuran dan buahan lebih supaya seri keluar kat muka . Sal pun tengah cuba gak nak makan buah tu ha . Sayur memang amalkan … tak lengkap rasa kalau makan nasi tanpa sayur . ulam pun takpe .

Dan ada yang perlu korang tahu , dalam kita menjaga kecantikan seri wajah atau muka ni kan … ada makanan yang perlu kita kurangkan !

Baca betul betul ya … dan ingat , kalau nak hafal terpulang …

  • Gula – Awasi pengambilan gula dalam makanan sebab jerawat suka gula tau . Seandainya korang perasan , bila jerawat tu tengah ‘masak ranum’ susah betul nak surut sebabkita banyak makan makanan yang mengandungi gula yang tinggi . So .. sila kurangkan
  • Kafein – Salah satu punca yang boleh menyebabkan keanjalan kulit kurang atau menurun . Kena hadkan pengambilan dan Sal pun tengah cuba jugak la kurangkan sebab Sal peminat tegar kopi . Dan kafein ni bukan dalam kopi je . Banyak lagi makanan yang mengandungi kafein seperti makanan bersoda , cokelat , teh . Kita slowkan pengambilan kafein dan minum air kosong .. hehehe
  • Fast food dan makanan yang diproses – Makanan ni diawet dan ditambah dengan perasa . Banyak terdapat dalam burger , sosej , biskut , makanan dan minuman ringan . Kandungan bahan peasa tu tak elok sebab boleh menyebabkan pori tersumbat dan akhirnya kulit kusam dan tak berseri .
  • Makanan Laut – Mengandungi iodin yang boleh menyebabkan pori kulit muka tersumbat dan timbulnya jerawat . Makana laut bukan tak boleh dimakan .. boleh tapi berkadaran dan paling elok makan ikan putih yang mempunyai omega-3 yang baik untuk kulit

BACA JUGA: Rahsia Kecantikan Semulajadi

Nak cantik juga perlukan kesabaran … dan jangan pakai skincare yang belum tentu sesuai dengan kulit muka . Pandai la korang pilih yang terbaik dan satu pesanan Sal , jangan terlalu ikut orang atau iklan di media sosial ya !