Wajah Sentiasa Sihat Berseri

In Beauty

Wajah Sentiasa Sihat Berseri – Tanya la mana mana perempuan tentang kecantikan .. ade ke yang tak suka nampak cantik ? Tapi adakalanya subjektif juga . Jangan hanya cantik luaran tapi dalaman … hurrmmm . Seeloknya jaga dalaman dan secara tak langsung akan nampak di luaran .

Wajah Sentiasa Sihat Berseri Idaman Setiap Wanita

Korang kalau nak cantik … pertama sekali kena jaga pemakanan . Minum banyak air kosong dan jadikan amalan seharian . Makan sayuran dan buahan lebih supaya seri keluar kat muka . Sal pun tengah cuba gak nak makan buah tu ha . Sayur memang amalkan … tak lengkap rasa kalau makan nasi tanpa sayur . ulam pun takpe .

Dan ada yang perlu korang tahu , dalam kita menjaga kecantikan seri wajah atau muka ni kan … ada makanan yang perlu kita kurangkan !

Baca betul betul ya … dan ingat , kalau nak hafal terpulang …

  • Gula – Awasi pengambilan gula dalam makanan sebab jerawat suka gula tau . Seandainya korang perasan , bila jerawat tu tengah ‘masak ranum’ susah betul nak surut sebabkita banyak makan makanan yang mengandungi gula yang tinggi . So .. sila kurangkan
  • Kafein – Salah satu punca yang boleh menyebabkan keanjalan kulit kurang atau menurun . Kena hadkan pengambilan dan Sal pun tengah cuba jugak la kurangkan sebab Sal peminat tegar kopi . Dan kafein ni bukan dalam kopi je . Banyak lagi makanan yang mengandungi kafein seperti makanan bersoda , cokelat , teh . Kita slowkan pengambilan kafein dan minum air kosong .. hehehe
  • Fast food dan makanan yang diproses – Makanan ni diawet dan ditambah dengan perasa . Banyak terdapat dalam burger , sosej , biskut , makanan dan minuman ringan . Kandungan bahan peasa tu tak elok sebab boleh menyebabkan pori tersumbat dan akhirnya kulit kusam dan tak berseri .
  • Makanan Laut – Mengandungi iodin yang boleh menyebabkan pori kulit muka tersumbat dan timbulnya jerawat . Makana laut bukan tak boleh dimakan .. boleh tapi berkadaran dan paling elok makan ikan putih yang mempunyai omega-3 yang baik untuk kulit

BACA JUGA: Rahsia Kecantikan Semulajadi

Nak cantik juga perlukan kesabaran … dan jangan pakai skincare yang belum tentu sesuai dengan kulit muka . Pandai la korang pilih yang terbaik dan satu pesanan Sal , jangan terlalu ikut orang atau iklan di media sosial ya !

You may also read!

Badan Lebih Sihat Dengan Vitamin C+ Shine 1000mg Produk Kitsui

Kitsui Vitamin C+ Shine 1000mg Menjadikan Badan Lebih Sihat

Setiap wanita pasti mengimpikan kulit wajah yang cantik seiring dengan tubuh badan yang sihat kan ?? Sal pun macam

Read More...
Projek Infaq Ramadan Bersama Dapur LapoWey

Projek Infaq Ramadan Bersama Dapur LapoWey

Rejab dah pun berlalu meninggalkan kita  .. masuk bulan Syaaban yang penuh dengan keberkatan sebelum Ramadan menjelma . Ramadan

Read More...
Kids Eyewear Safer Optics Anti Blue Light Glasses Lindung Mata Anak

Kids Eyewear Safer Optics Anti Blue Light Glasses Lindung Mata Anak

Sejak anak anak kerap guna laptop , komputer , handphone bagi meneruskan Pengajaran dan Pembelajaran Di Rumah (PdPR) ..

Read More...

16 commentsOn Wajah Sentiasa Sihat Berseri

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu