X-Robot Bantu Polis Pantau Jenayah

In LifestyleBlogger, MommyBlogger, My Info, ParentingBlogger
 Zaman makin maju…teknologi makin canggih..
bila tengok pihak polis dapat X-Robot…kagum pulak..yelah…biasa tengok polis oversea yang dok guna…
sekarang dah ada di Malaysia…sungguhpun tak banyak…ada 5 unit buat masa ni..
kira ok lah jugak…dari takde…untuk tempoh percubaan kan…
Moga tempoh percubaan ini berjaya..
Mempunyai ciri yang  praktikal dan mesra alam…sebab tak menyumbang ke arah pencemaran asap..
sekali tengok…comel pulak…macam senang je handle…senang kah??
hehehe..
Boleh membuat pusingan 360 darjah walaupun dalam keadaan kawasan sempat …
dan pengguna boleh menunggang dalam keadaan berdiri dan duduk..
semoga dengan adanya X-Robot…kadar jenayah dapat diturunkan…
Semoga pihak berkuasa lebih bersemangat dalam melaksanakan tugas rondaan bagi
tujuan pencegahan jenayah dan pantauan pada setiap masa…
Tumpang bangga dengan pencapaian pihak PDRM…
 

Jom Singgah;
Kelab BloggerBenAshaari

You may also read!

Persediaan Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus (PKSK) dan Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM (UKKM)

Persediaan Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus (PKSK) dan Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM (UKKM)

Tatkala Negara kini masih ‘berperang’ mendepani pandemik COVID-19 yang semakin berleluasa ..masih ada beberapa perkara yang perlu diteruskan ‘perjuangan’

Read More...
Beli Emas Online Secara Pakej Menabung Harga Murah I Kedai Emas Hajjah Halijah

Beli Emas Online Secara Pakej Menabung Harga Murah I Kedai Emas Hajjah Halijah

Dalam tak diam , tahun 2020 dah pun berlalu dan yang pastinya meninggalkan pelbagai kenangan kan !?  Sal pun

Read More...
Kelas Tuisyen Online Fly High Training Centre Terbaik 2021

Kelas Tuisyen Online Fly High Training Centre Terbaik 2021

Sepanjang musim Negara dilanda pandemik COVID-19 ni kan , antara perkara yang merisaukan Sal adalah pembelajaran anak anak .

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu